fbpx

Mindfulness kui tõhus kohalolu praktika ja keha-meele hügieen

Mindfulness ehk ärksameelsus on Eestis vaikselt ja visalt oma jala kinnitanud juba mõnda aega tagasi. Erinevad õpetajad on seda iidset teadmist jaganud seminaridel ja mitmetes töötubades.
Lisaks Vaikuseminutite tublile tööle on siin ärksameelsust korduvalt õpetamas käinud ka Iisraeli keha-meele ekspert ning integratiivne naturopaat ja doktor Nimrod Sheinman.

 

Mis on mindfulness, mida see annab ja miks võiks selle ühendada oma igapäevaste vaimsete praktikatega?

 

Mindfulness on keha-meele praktika ja lähenemine, mis kannab endas kohalolu ja olevikus elamise sügavat sõnumit. Ta tuletab meile meelde iidseid budistlikke tarkusi, mis rõhutavad kehas olemise ja ankurdatuse olulisust.

Mindfulnessi lihtne, kuid unustatud sõnum räägib hinnanguteta kohalolu ning hetkes olemise võlust ja olulisusest. See viitab hukkamõistu vabale teadlikkuse seisundile ja valmisolekule pöörata tähelepanu kogemiste hoovusele kohalolevas hetkes.

 

Ärksameelsus ehk mindfulness tegeleb keha-meele protsessi hetkest hetke teadvustamisega.

 

Hiljuti küsis minult klient kuidas igapäevaste tegemiste keskel rahu ja tasakaalu saavutada. Ta soovis teada kuidas olla kohal ja hetkes, rahul sellega mis on ning õnnelik.

Paljudele näivad sellised küsimused ehk leierdatuna ning meie maailma või elutempot arvestades isegi pisut utoopilised ja idealistlikud.

Mindfulness tuletab aga meelde unustatud ja lihtsat sõnumit – sa võid endaga olla. See ei tähenda kapseldumist või eraldumist välisest, vaid luba õrnalt ja armastavalt iseendaga ühendus luua.

Juba lihtsalt teadlik hingamine, lubamine oma kehal hingata, on austuse ja armastuse avaldus iseendale.

 

Hingamine on ka mindfulnessi tuum ja Süda.

 

See on esimene samm, millega erinevaid praktikaid alustatakse. See on justkui käsi, mille sa ulatad lubamaks endal päriselt olla, päriselt end kuulata, päriselt end armastada.

Mindfulnessi praktika ei vii rännakule kuhugi kaugele, kõrgele ja eemale – rännak toimub sinu sees, sinu sisekosmoses. See võimaldab sul avastada end, kui uut ja huvitavat kaardistamata maad ja seeläbi potentsiaalselt palju uut avastada.

Mindfulness võimaldab kogeda seda, mis on. Mis sinu sees ja kehas tegelikult toimub – kõiki tundeid, aistinguid, torkeid, värelusi, mõtteid ja tundmusi.

 

Oled sa midagi sellist päriselt kunagi teinud?

 

Oled sa andnud endale võimaluse olla enesega sellisel viisil kaastundlik ja tähelepanelik?

Mindfulnessi võib nimetada ka keha-meele hügieeniks, mis aitab sul järk-järgult endaga paremat ühendust luua ning selle tulemusena ka teiste inimeste ning maailmaga sügavamas ühenduses olla.

Kui me pole endaga ja endas kohal, ei saa me seda olla ka kellegi teisega. Ei oma partneri, lapse, vanema ega kolleegiga.

Enamik inimesi ja generatsioone on aga just nii elanud – halvas või peaaegu olematus ühenduses endaga ja teistega.

Mis on selle tagajärg?

Ühiskond, mille pealtnäha poleeritud, korraliku ja süsteemse pinnase all lokkab stress, depressioon, sõltuvused, kroonilised ja rasked haigused, rahulolematus, tühjusetunne, elu mõtte puudumine ning paljud teised valukohad ja probleemid. Sellele lisaks võib eelnevasse pikka nimistusse lisada ka tähelepanuhäirete ja keskendumisraskustega lapsed, autistid ning muude erivajadustega lapsed.

 

Miks mind mindfulness huvitab?

 

Eelmise aasta jooksul õppisin ma enda kohta palju.
Eelkõige seda, et kehas olemiseks ja tunnetega paremas kooskõlas olemiseks on mul oluline seda teadlikult praktiseerida.
Seda ka teistele juhendatud meditatsioonidena õpetades ning samal ajal koos teistega seda kogedes on see minu jaoks inspireeriv ja huvitav.

Lisaks olen terapeudina klientidega töötades korduvalt kogenud, kuidas inimene oma probleemist rääkides ja minu vastas istudes justkui laiali on. Klient pole väga tihti kohal – keha on ruumis, kuid meel ja mõtted rändavad minevikus, tulevikus või mõnes teises ajamõõtmes. Niimoodi on aga kontakti loomine terapeudi ja inimese vahel raskendatud ja katkendlik.
Päriselt kohale tulles saab klient potentsiaalselt palju parema ühenduse endaga ja sellega, mis temas tegelikult siin ja praegu toimub.
Näen seega ka teraapiatöös mindfulnessil suurt rolli ja abi.

 

Soovin mindfulnessi õpetustega edasi anda teadmise – Sina oled enda jaoks alati olemas.

 

Sõnum, mis loob eluterve turvatunde ning parema ja terviklikuma võime välisega olla ning hakkama saada.

 

 

Eeva-Liisa Vahtra,

nõustaja ja intuitiiv.

 

 

Artikli autori kohta leiad lisainfot ka meie Tegijate nimekirjast!

 

 

Liitu meie uudiskirjaga!

0 kommentaar(i) "Mindfulness kui tõhus kohalolu praktika ja keha-meele hügieen"

Kirjuta kommentaar

Copyright © 2017-2019 hingekompass.ee

Setup Menus in Admin Panel

X
X
X